Museoliitto

9.9.2011

Valtakunnallisen kävijätutkimuksen kuulumisia

Museoiden valtakunnallisella kävijätutkimuksella kartoitetaan millainen on museoiden yleisörakenne ja nykyinen museokävijä, miten kävijät valikoituvat erilaisiin museoihin ja käyttävät museoiden palveluja. Ensimmäinen tutkimusviikko oli elokuussa ja toinen tehdään lokakuun aikana. Tutkimukseen osallistuu 149 ammatillisesti hoidettua museota.

Valtakunnallisen kävijätutkimuksen ensimmäinen tutkimusviikko oli 1.8.-7.8.2011. Elokuun tutkimusviikon jälkeen palautettiin yhteensä 7 232 lomaketta.

Tutkimuslomakkeet tilastoidaan Adecco Datasetissä. Vastauksista taulukoidaan vastanneiden kielijakauma: suomi, ruotsi, englanti ja venäjä. Lisäksi taulukoidaan kaikkien kysymysten jakaumat sekä tehdään koosteet sukupuolen ja ikäryhmien mukaan.

Seuraava tutkimusviikko on lokakuussa 17.-23.10. Ohjeet tutkimukseen osallistuville lähetetään hyvissä ajoin ennen tutkimusviikon alkua.

Kiitos kävijätutkimukseen osallistuneille museoille!

Lisätietoja: projektisuunnittelija Eeva-Liisa Taivassalo, p. 09 5841 1726, eeva-liisa.taivassalo(a)museoliitto.fi

Voisit olla myös kiinnostunut näistä