Hae sivustolta
JÄSENILLE

MuseoPro-verkkojulkaisu

Museoliitto aloittaa uuden museoammattilaisille suunnatun verkkojulkaisun MuseoPron. Valmistelu on käynnissä parhaillaan ja julkaisu avataan Museoliiton Tietopäivässä 12.12.2019.

MuseoPro on Suomen kaikkien museoissa työskentelevien äänenkannattaja, joka tarjoaa tuoreita näkökulmia museokenttään, museotyöhön, alan kansainväliseen toimintaan ja museoiden edunvalvontaan. Vuonna 2019 perustettava julkaisu tarjoaa lukijalle sekä laajoja juttukokonaisuuksia että lyhyempiä museouutisia. Julkaisu tulee olemaan vapaasti luettavissa verkossa.

MuseoPro-verkkojulkaisua toimittaa Suomen museoliitto yhteistyössä ICOM – Suomen komitean, Kansallisgallerian, Museoalan ammattiliiton, Museokortin ja Museoviraston kanssa. Julkaisun käynnistämiseen on saatu avustusta opetus- ja kulttuuriministeriöstä.

MuseoPro julkaistaan ensimmäistä kertaa Museoliiton Tietopäivässä 12.12.2019. Jatkossa julkaisulla on teemajaksoja, jolloin tekstit käsittelevät syvemmin tiettyä museoille ajankohtaista teemaa. Läpileikkaava näkökulma tulee olemaan museoprofession kehittäminen ja tulevaisuuden museoammattilaisuus.

Lehden toimituksesta Museoliitossa vastaa viestintäpäällikkö Tuuli Rajavuori. Lehden asiantuntijaryhmään kuuluu edustajat kaikista yhteistyökumppaneista. Toimituksen tueksi on perustettu Facebookin kautta toimiva, kaikille lehden kehittämisestä kiinnostuneille suunnattu lukijapaneeli.

Tällä hetkellä kokoamme julkaisun toimitustyöstä kiinnostuneiden museoammattilaisten ja freelance-toimittajien joukkoa.

Viestintäpäällikkö Tuuli Rajavuori
Suomen museoliitto