Hae sivustolta
MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Museoviikko

Museoviikkoa vietetään 13.–19.5.2019. Kansainvälinen museopäivä on Museoviikon keskellä 18.5.

Museoviikko on hyvä kanava alueelliseen yhteistyöhön muiden kulttuuritoimijoiden kanssa. Viikon tapahtumina voivat olla esimerkiksi näyttelyt, opastukset, kesänäyttelyiden avautumiset, luentotilaisuudet, esitelmät ja työpajat. Kansainvälisen museopäivän teemana on tänä vuonna Museums as Cultural Hubs: The Future of Tradition.

Vuonna 2019 Museoviikko toteutetaan yhteistyössä Museokortin kanssa.

Museoviikko.fi

Museoviikon tapahtumat ja meneillään olevat näyttelyt kootaan erilliseen Museoviikko.fi tapahtuma- ja näyttelykalenteriin.

Ilmoita tapahtumasi 5.5. mennessä.

Museoviikon tapahtumat ja ohjelmat päivitetään kalenteriin museot.fi-näyttelykalenterin tunnuksilla. Valitse päivitystyökalusta "lisää uusi tapahtuma", ilmoita tapahtuman päivämäärä ja ajankohta ja laita ruksi kohtaan "osa museoviikon ohjelmaa" ja tallenna.

Museoviikon juliste ja bannerit 2019

Museoviikon graafisia materiaaleja voi vapaasti hyödyntää museoiden omassa verkkomarkkinoinnissa ja julistetta tulostaa levitettäväksi.

Mediatiedotus

Museoliitto tiedottaa kootusti medialle Museoviikon tapahtumista noin viikkoa ennen tapahtumaviikkoa.

Infopaketteja

Museoille suunnattuun Kansainvälistä museopäivää koskevaan infopakettiin voi tutustua täällä.Siirry sivun alkuun