10.3.2022

Digimuseon etäaamukahvit ke 16.3.

Digimuseo järjestää avoimen etäaamukahvitilaisuuden keskiviikkona 16.3. klo 9–10. Tarjoamme tietopaketin digitaalisten näyttelyiden tuotannoista ja niiden mahdollisuuksista.

Digimuseon näyttelyiden tuotantokumppaneina ovat toimineet palvelun alusta alkaen Arilyn Oy ja Insite Finland Oy.  Aamukahvitilaisuudessa Emmi Jouslehto (Arilyn Oy) ja Joonas Hiljama (Insite Finland) kertovat millaisia ratkaisuja museoiden digitaalisten näyttelyiden toteuttamiseen tällä hetkellä on tarjolla. Miten 3D -näyttelyt ja 360°-kuvatut kohteet voidaan toteuttaa ja mitä kaikkea digitaaliset näyttelyt mahdollistavat?

Tilaisuudessa luodaan myös katsaus Digimuseo.fi-palveluun ja vuoden 2022 kuulumisiin. Tule mukaan keskustelemaan ja jakamaan ajatuksia digitaalisista näyttelyistä yhdessä kollegoiden ja asiantuntijoiden kanssa.

Etäaamukahvit on vapaamuotoinen ja maksuton tunnin mittainen tilaisuus. Tilaisuus on avoin kaikille Suomen museoliiton jäsenmuseoissa työskenteleville. Tilaisuus järjestetään Zoom-alustalla.

Linkki Zoom huoneeseen: https://us06web.zoom.us/j/86810232371?pwd=bEUrczFaRUllZC92Y0lpb1VsZC9Bdz09

Meeting ID: 868 1023
Passcode: 526797

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:
Janne Tielinen
Kehittämisasiantuntija
janne.tielinen@digimuseo.fi
044 430 0706

Digimuseossa voi tehdä vierailun Poliisimuseon virtuaalinäyttelyyn, Turun vanhaan keskustaan vuodelta 1827, Turun kaupungin taidemuseo WAMiin sekä Forum Marinumin historialliseen Suomen Joutseneen, vedenalaisen sodankäynnin historiaan ja s/s Boreen. Näiden lisäksi pääset tutustumaan Apteekkimuseon ja Qwenselin talon entisajan rohtoihin ja 1700-luvun sisustukseen ylhäisessä turkulaiskodissa, Helinä Rautavaaran museon kokoelmiin ympäri maailmaa kerätyistä valokuvista ja esineistä, Suomen maatalousmuseo Saran Ennen koneita- ja Maatalouden aika -näyttelyihin, Linnanjuhlista tutun Presidentin linnan virtuaalikierrokseen ja John Nurmisen Säätiön kokoelman helmiin sekä vaihtuviin näyttelyihin. Näyttelyissä voi vierailla itsenäisesti tai niihin voi varata opastuksen.

Digimuseo.fi:n toiminnasta vastaa Yhteinen Perintö Oy. Sen omistajia ovat Suomen museoliiton hallinnoima FMA Creations Oy ja John Nurmisen Säätiö. Yrityksen tavoitteena on auttaa museoita menestymään digitaalisessa toimintaympäristössä.