9.11.2021

FM Petra Havu on valittu Museoliiton toimitusjohtajaksi

Suomen museoliiton hallitus on valinnut Museoliitto-konsernin toimitusjohtajaksi FM Petra Havun. Hän aloittaa tehtävässä 1.1.2022.

Petra Havu siirtyy Museoliiton toimitusjohtajaksi opetus- ja kulttuuriministeriöstä kulttuuriasiainneuvoksen tehtävästä. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa Suomen Taiteilijaseuran toiminnanjohtajana ja Professoriliiton asiantuntijana. Lisäksi hänellä on laaja kokemus suomalaiselta ja kansainväliseltä taidekentältä.

”Valintaan vaikutti Petra Havun laaja osaaminen edunvalvontatyössä sekä kattavat verkostot museoalalle olennaisiin toimijoihin”, Suomen museoliiton hallituksen puheenjohtaja Pekka Sauri sanoo.

Petra Havu on valmistunut filosofian maisteriksi Helsingin yliopistosta. Pääaineena hän on opiskellut taidehistoriaa.

Hallituksen puheenjohtaja
Pekka Sauri