18.2.2013

Kohti älykästä museotilaa -seminaari

Erilaiset teknologiaratkaisut sulautuvat yhä tiiviimmin elämäämme. Uusia innovaatioita voidaan hyödyntää myös museoissa ja näyttelytiloissa.
Smart Space for Personal Guidance -projekti järjestää Espoossa 18.3.2013 kaikille avoimen seminaarin, jossa tutkitaan erilaisia vaihtoehtoja museokävijöiden opastamiseen ja liikkumisen seurantaan.

Smart Space for Personal Guidance -projektissa (SPAGU) tutkitaan ja kehitetään älykkäitä ja kustannustehokkaita ratkaisuja asiakkaiden opastamiseen ja liikkumisen seurantaan. Taustalla on ajatus, että tulevaisuudessa tila neuvoo ja opastaa siellä liikkuvia ihmisiä. Tekesin rahoittama tutkimus on toteutettu Näyttelykeskus WeeGeellä Espoossa.

Projektin alkuvaiheessa toteutettiin käyttäjätutkimus, jossa asiakkaiden tilakokemuksia tutkittiin mm. visuaalisiin karttoihin perustuvalla menetelmällä. Kun tilojen haasteelliset kohdat on löydetty ja asiakkaiden havainnot huomioidaan, saadaan lopputuloksena käyttäjäystävällisempiä teknologiaratkaisuja.

Näyttelykeskus WeeGeellä Espoossa järjestetään maanantaina 18.3. kaikille avoin seminaari Kohti älykästä museotilaa. Seminaarissa esitellään projektissa toteutettuja teknologiapilotteja ja saatuja tutkimustuloksia.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: http://spagu.metropolia.fi/