1.7.2021

Leena Tokila ja Tom Selänniemi vt. toimitusjohtajiksi 1.9. alkaen

Suomen museoliiton toimitusjohtaja Kimmo Levä siirtyy Kansallisgallerian pääjohtajaksi 1.9.2021 alkaen. Määräaikaisisiksi vt. toimitusjohtajiksi hakuprosessin ajaksi on nimetty Leena Tokila (Suomen museoliitto ry) ja Tom Selänniemi (FMA Creations Oy). Tom Selänniemi jatkaa edelleen myös tehtävässään Suomen luontokeskus Haltian johtajana.

Suomen museoliiton hallituksen tekemän päätöksen mukaisesti Museoliitto-konsernin johtamisesta vastaa Suomen museoliitto ry:n toimitusjohtaja. Konsernin yritysten johtoon tullaan palkkaamaan konsernin liiketoiminnasta vastaava johtaja. Hänet valitaan toimitusjohtajan valinnan jälkeen.

Uuden toimitusjohtajan haku aloitetaan viimeistään elokuussa ja tavoitteena on, että uusi toimitusjohtaja ja liiketoimintajohtaja voivat aloittaa viimeistään 1.1.2022.

Toimitusjohtaja Kimmo Levä

Suomen museoliitto