16.6.2014

Muistathan Mennään museoon! -viikon

Koululaisten ja opiskelijoiden Mennään museoon -viikkoa vietetään kuudetta kertaa 7.-10.10.2014. Tervetuloa mukaan ideoimaan ohjelmaa!

Viime vuonna koululaisille ja opiskelijoille suunnattua ohjelmaa järjesti yli 50 museota eri paikkakunnilla. Koululaisille ja opiskelijoille oli tarjolla esimerkiksi teemaopastuksia, työpajoja ja erilaisia pelejä. Tänä vuonna viikon erityisteemana on mediakasvatus. Teema liittyy Museoliiton koordinoimaan Linkki – museot mediakasvattajiksi -hankkeeseen.

Ohjelmaa suunnitellessa kannattaa tutustua sivuun:

Vinkkilistassa on huomioitu museoiden rooli mediakasvattajina ja lasten ja nuorten medialukutaidon kehittäjinä.

Museoiden ohjelmat päivittyvät Mennään museoon -portaaliin osoitteessa www.museoliitto.fi/mennaanmuseoon.

Tapahtuman julisteet suomeksi ja ruotsiksi ovat tulostettavissa osoitteesta: http://museoliitto.fi/mennaan_museoon

Lisätietoja: projektisuunnittelija Eeva-Liisa Taivassalo, puh. 0444 300 703, eeva-liisa.taivassalo(a)museoliitto.fi