30.11.2016

Muistathan päivittää juhlavuoden ohjelmasi museo100.fi-sivustolle!

Museoiden tuottamat itsenäisyyden juhlavuoden näyttelyt ja tapahtumat löytyvät nyt osoitteesta www.museo100.fi. Ohjelmaa kerätään sivustolle vielä joulukuussa 2016 sekä läpi juhlavuoden 2017.

Museo100.fi-verkkosivujen näyttely- ja tapahtumakalenteriin voi lisätä näyttelytietoja, tapahtumia ja muita tilaisuuksia. Näyttely- ja tapahtumatietojen päivitystyökalu löytyy osoitteesta www.museot.fi/nayttelykalenteri/login. Kirjautuminen onnistuu museon voimassa olevien tunnusten avulla. Unohtuneen käyttäjätunnuksen ja salasanan saa tarvittaessa Museoliiton tiedottaja Tanja Saloselta: tanja.salonen(a)museoliitto.fi.

Vaikka koko vuoden yksityiskohtainen ohjelma ei olisikaan vielä varmistunut, kannattaa alustavatkin tiedot syöttää kalenteriin. Tietoja voi tarkentaa, lisätä ja päivittää näyttelykalenterin verkkoversioon läpi juhlavuoden. Muista rastittaa lomakkeessa kohta Museo100. Mikäli et merkitse tätä, ohjelmatietonne eivät ohjaudu museo100.fi-sivustolle lainkaan.

Suomen itsenäisyyden juhlavuosi on museokävijöille historian, moninaisten ilmiöiden ja tarinoiden aarrearkku. Museoiden näkökulma sadan vuoden ajanjaksoon ja itsenäisyyden aikaan rakentuu näyttelyiden, tapahtumien ja muun ohjelman pohjalle.

Avattu verkkosivusto on Suomen museoliiton koordinoiman Yhteinen perintö -hankkeen tuottama. Hankkeen tavoitteena on yhdessä museoiden kanssa aktivoida yleisöjä juhlavuoden viettoon eri tavoin. Yhteinen perintö -hanke pyrkii viestimään museoiden ohjelmasta positiivisesti tavalla, joka herättää kiinnostusta sukupuolesta, taustasta, iästä tai asuinpaikasta riippumatta.

Lisätietoja museo100.fi-sivustosta ja Yhteinen perintö -hankkeesta:

Projektisuunnittelija Janne Tielinen
janne.tielinen(a)museoliitto.fi