18.10.2018

Museo-lehden lukijat toivovat lisää tietoa näyttelyistä – tartu tarjoukseen ja ilmoita seuraavassa lehdessä

Museo-lehden lukijat ovat tuoreen lukijakyselyn mukaan tyytyväisiä lehteen. He kuitenkin kaipaavat enemmän tietoa tulevista ja meneillään olevista näyttelyistä.

Museoalan ainoata valtakunnallista printtimediaa, Museo-lehteä, on uudistettu voimakkaasti vuosien 2017 ja 2018 aikana. Lehden sisältö ja visuaalinen ilme ovat muuttuneet, ja lehti on profiloitunut ammattilehdestä yleisölle suunnatuksi aikakauslehdeksi. Vuoden 2018 aikana lehden sivumäärä on kasvanut 40 sivusta 60 sivuun samalla, kun lehden juttukokonaisuutta on kehitetty ja ulkoasua uudistettu.

Muutos on ollut oikean suuntainen, sillä Museo-lehden 14.9.–10.10. toteutetun lukijakyselyn ensitietojen mukaan lehteen ollaan tyytyväisiä. Lähes kaikkien vastanneiden mielestä lehdessä on kiinnostavia ja ajankohtaisia juttuja, joista saa ideoita museovierailuille. Sisältö on lukijoiden mielestä pääasiassa monipuolista ja näkökulmat ovat tuoreita.

Museo-lehti on siis hyvässä vireessä, ja asiakkaamme haluavat tietää enemmän museoista ja näyttelyistä, saada vinkkejä museokäyntejä varten ja löytää museot ja näyttelyt matkareittiensä varrelta.

Museo-lehden lukijakyselyn tarkemmat tulokset, analyysi ja johtopäätökset julkaistaan myöhemmin tämän vuoden aikana.

Tarjoamme ilmoitustilaa kaikille museoille Museo-lehden näyttelyliitteessä 4/2018

Museo-lehdessä kannattaa ilmoittaa, koska saadun palautteen mukaan suurin osa lukijoista saa lehdestä ideoita museovierailuihin. Vapaamuotoinen palaute oli muun muassa seuraavanlaista:

”Lehti tulee luettua kannesta kanteen ilmoituksineen, vaikka en ole alalla. Hieno kurkistus museomaailman kulisseihin!”
”Innostaa käymään museoissa. Tämän lehden ja kortin myötä on löytynyt paljon yhteistä tekemistä museoissa ystävien kera.”
”Hieman ennakkoluuloisena tilasin lehden aikanaan, mutta koin positiivisen yllätyksen. Ihana lehti vie aina mennessään uuden tiedon äärelle ja tarjoaa ideoita uusille mielenkiintoisille kokemuksille ja elämyksille.”
”Napakka ja kiinnostava lehti. Antaa virikkeitä ja vinkkejä tuleviin museokäynteihin.”

Mitä Museo-lehdeltä toivottiin enemmän?

”Enemmän juttuja tulevista ja käynnissä olevista näyttelyistä.”
”Museoiden esittelyä. Tulevia näyttelyjä.”
”Toivon vielä enemmän ilmoituksia eri näyttelyistä, mitä missäkin on ja milloin.”
”Näyttelyesittelyitä eri puolilta Suomea, vähän pintaa syvemmältä, niin että näyttelyn haluaa nähdä.”

Vuoden viimeinen Museo-lehti ilmestyy 30.11. Ilmoitusmyynti siihen on käynnissä parhaillaan. Haluamme vastata lehden lukijoiden toiveeseen heti, joten annamme 10 % alennuksen kaikista ilmoituksista Museo-lehden 4/2018 näyttelyliitteessä. Toivottavasti tekin haluatte tarjota lehden lukijoille mahdollisimman suuren kattauksen upeista suomalaisia museoista ja näyttelyistä ilmoittamalla lehdessä.

Varaa ilmoitustilaa kätevästi nettivarauslomakkeella viimeistään 30.10. Aineistopäivä on 12.11.

Ole mukana Museo-lehdessä, joka on sekä suurten että pienten museoiden ja näyttelyiden kohtauspaikka!

Lisätiedot:
Yhteistyökoordinaattori Helena Piipponen, helena.piipponen@museoliitto.fi, p. 044 4300 701