1.12.2008

Museo-lehti 4/2008 ilmestynyt

MuseoTalvi-lehden teemana on tekniikka. Pääjutussa Heurekan elämysjohtaja Mikko Myllykoski raottaa ovea tiedekeskus- ja museonäyttelyiden kulisseihin ja kertoo, miten nykytekniikkaa käytetään hyödyksi mieleenpainuvan näyttelykokemuksen aikaansaamiseksi. Kulttuurisampo-portaalista kirjoittavat puolestaan Eero Hyvönen ja Suvi Kettula. Palvelu kokoaa suomalaisen kulttuurin palapeliä verkossa aivan uudella tavalla unohtamatta myöskään kansalaisia sisällöntuottajina. Maamme vanhimman suomenkielisen oppikoulun, Jyväskylän lyseon, museossa avautui uusittu perusnäyttely. Näyttelykritiikissä Mari Riikonen ja Satu Ruuska arvioivat, miltä museoidun koulun penkillä tuntuu. Näyttelyliitteestä löytyvät museoiden talvinäyttelyt ja tapahtumat Espoosta Ivaloon.

Museo-lehden uusin numero