Museoliitto

25.5.2023

Museoliiton hallitus kaudelle 2023–2024 on valittu

Ph.D., EMBA Pekka Sauri on valittu viidennelle kaudelle Suomen museoliiton puheenjohtajaksi liiton 100. vuosikokouksessa 25.5.2023. Kokous järjestettiin Valtakunnallisten museopäivien yhteydessä Helsingissä.

Kokouksessa valittiin kolme uutta jäsentä kolmevuotiskaudelle Suomen museoliiton hallitukseen. Hallituksessa aloittavat vastuualuepäällikkö Petteri Järvi Turusta, Suomen Rautatiemuseon johtaja Tiina Lehtinen ja viestintäpäällikkö Iia Palovaara Amos Rexistä.

Uudelle kolmevuotiskaudelle valittiin museonjohtaja Kimmo Antila ja museonjohtaja Reetta Heiskanen. Vanhoina jäseninä Suomen museoliiton hallituksessa jatkavat kokoelmapäällikkö Teemu Ahola, toimitusjohtaja Olli-Pekka Leskinen, kulttuuri- ja museotoimenjohtaja Ulla Kinnunen, museotoimenjohtaja Hanna-Kaisa Melaranta, museopalveluiden päällikkö Marjo Poutanen, museonjohtaja Johanna Rassi ja kehittämiskoordinaattori Iina Wahlström.

Suomen museoliitto on vuonna 1923 perustettu ammatillisesti hoidettujen museoiden keskusjärjestö, joka edustaa yli 400 museokohdetta.

Petra Havu
toimitusjohtaja, Suomen museoliitto
petra.havu(a)museoliitto.fi

kuva: Katariina Salmi