22.5.2024

Museoliiton hallitus kaudelle 2024–2025 on valittu

Uusi hallitus kuvattuna vuosikokouksen jälkeen. Kuvasta puuttuvat Tiina Lehtinen ja Lassi Patokorpi.

Ph.D., EMBA Pekka Sauri on valittu kuudennelle kaudelle Suomen museoliiton puheenjohtajaksi liiton 101. vuosikokouksessa 22.5.2024. Kokous järjestettiin Valtakunnallisten museopäivien yhteydessä Jyväskylässä.

Kokouksessa valittiin kolme uutta jäsentä kolmevuotiskaudelle Suomen museoliiton hallitukseen. Hallituksessa aloittavat uusina jäseninä Raaseporin museon museonjohtaja Lassi PatokorpiSara Hildénin taidemuseon museonjohtaja Anna Hjorth-Röntynen ja Riihisaaren museonjohtaja Nikke Kaartinen. Toiselle kolmivuotiskaudelle valittiin Varkauden kaupungin museotoimenjohtaja (1.6. alkaen Jyväskylän kaupungin museotoimenjohtaja) Hanna-Kaisa Melaranta, Vantaan kaupungin museopalveluiden päällikkö Marjo Poutanen ja Porvoon museon näyttelytuottaja Iina Wahlström.

Vanhoina jäseninä Suomen museoliiton hallituksessa jatkavat Helsingin kaupunginmuseon museonjohtaja Reetta HeiskanenSodan ja rauhan keskus Muistin toimitusjohtaja Olli-Pekka Leskinen, Tuusulan kulttuuri- ja museotoimenjohtaja Ulla Kinnunen, Suomen Rautatiemuseon museonjohtaja Tiina Lehtinen, Turun kaupungin vastuualuepäällikkö Petteri Järvi ja Amos Rexin yleisötyön erityisasiantuntija Iia Palovaara.

Lisätiedot:

Konsernin lakimies Veli-Markus Tapio