6.8.2015

Museopäivien keskeisin sisältö julkaistu verkossa

Valtakunnalliset museopäivät järjestettiin Lappeenrannassa 18.-20.5.2015 teemalla museoiden kansainvälistyminen. Verkko-Juliukseen on koottu päivien keskeisin sisältö.

Luentojen ja työpajojen lisäksi Museopäivien ohjelmaan kuului Museogaala, jossa julkistettiin Vuoden museo- ja Vuoden museoviestintäteko -palkintojen saajat. Vuoden museoksi valittiin Serlachius-museo Gösta ja Vuoden viestintäteko -palkinto myönnettiin Oulun museo- ja tiedekeskus Luupille. Rauman merimuseo palkittiin Erikoispalkinnolla.

Museopäivien aikana pidettiin myös Suomen museoliiton 92. vuosikokous, jossa Museoliiton hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Janne Vilkuna. Tapahtuman järjestivät Suomen museoliitto, Lappeenrannan museot ja Lappeenrannan kaupunki.

Huom! Laitathan kalenteriin merkinnän ensi vuoden Museopäivien varalle. Vuoden 2016 Museopäivät järjestetään Inarissa 25.-27.5.2016.

Lue lisää: http://museoliitto.fi/museopaiva-julius2015