Skip to content

Museoliitto

24.6.2014

Museot.fi uudistus myös kuuluu

Uudistuneet Museot.fi -sivut avattiin 23.6.2014.

Sivuston tarjonta on aikaisempaa monipuolisempi ja museoiden palvelut ovat paremmin esillä ja löydettävissä mm. karttaominaisuuksien vuoksi. Myös museoiden 235 kahvilaa löytyy grillaukselle ja huoltoasemakahveille vaihtelua hakeville omasta linkistään. Tutkijat ja muut historiatiedon tarvitsijat pääsevät Kysy museoilta ja Finna -linkkien kautta suoraan tiedon äärelle.
Uudistus myös kuuluu, sillä Museot.fi-sivustoa markkinoidaan kesälomakauden alkaessa Nelonen Median kanavilla Radio Aallossa, Groove FMssä ja Metro Helsingissä.
Museot.fi-radiomainosspotit pyörivät 23.6.-6.7. painottuen tiistaista sunnuntaihin yhteensä 117 kertaa. Mainosspotteja on kaksi erilaista. Voit kuunnella mainosspotit alla olevista linkeistä.
Radio Aalto kuuluu koko Etelä-Suomessa ja Goove FM ja Metro Helsinki Kirkkonummen ja Inkoon puoliväliin asti. Kanavien kuuntelijaprofiili on 25-44 -vuotiaita aikuisia.
Radio Aalto on naispainotteinen kohderyhmäkanava, joka tavoittaa viikoittain 451 000 kuulijaa. Kuuntelijoista on 60 % naisia, joista 25-44 -vuotiaita on 16 %. Groove FM on aikuisille radionkuuntelijoille suunnattu kanava, jonka kuuntelijoista 52 % on naisia ja sen kuuntelijoista 33 % kuuluu 25-44 -vuotiasiin aikuisiin. Metro Helsinkiä kuvataan pääkaupunkilaisten fiilistelykanavana, joka antaa pääkaupunkiseudun parhaat vinkit. Kuuntelijoista 52 % on miehiä.
Suomen museoliiton viimeisimmän kävijätutkimuksen mukaan tyypillinen museokävijä on nainen, joka asuu Etelä-Suomessa. Hän on 46-65 -vuotias ja käy museossa 1-5 kertaa vuoden aikana ollessaan loma- tai vapaa-ajan matkalla perheen tai ystävän kanssa.
Museokävijöiden määrä on kasvanut koko 2010-luvun. Vuonna 2013 kävijämäärä ylti Museoviraston selvityksen mukaan jo lähes 5,5 miljoonaan.
Lisätietoja: Museot.fi sivustouudistuksesta ja museoiden kävijöistä pääsihteeri Kimmo Levältä p. 040 166 2816 tai kimmo.leva(a)museoliitto.fi.

Voisit olla myös kiinnostunut näistä