Museoliitto

23.6.2008

Opetusministeriö julkaisi ensimmäisen kulttuurivientiraportin

Kulttuurivientiraportti esittelee vuonna 2007 toteutuneet toimenpiteet kuuden kulttuuriviennin kehittämisohjelman kehittämiskohteen osalta. Kulttuurivientiohjelman toimeenpanon kannalta tärkeät toimijat kertovat osaltaan siitä, mitä konkreettista on vuoden 2007 aikana saatu aikaan.

Kulttuuriviennin valmisteluryhmä on perustamisensa jälkeen tarkentanut kulttuuriviennin kehittämisohjelman toimenpiteitä ja laatinut esityksen ohjausryhmälle kulttuuriviennin toimenpiteistä. Toimenpiteet on laadittu opetusministeriön, työ- ja elinkeinoministeriön sekä ulkoasiainministeriön ja muiden kulttuuritoimijoiden yhteistyönä hallitusohjelman mukaisesti vuosille 2008-2011.

Suomen museoliitto on mukana valtiollisessa kulttuuriviennin kehittämisohjelmassa. Helmikuussa 2007 valmistuneen ohjelman tavoitteena on saada kulttuurivienti tunnustetuksi osaksi Suomen vientitoimintaa ja kolminkertaistaa viennin arvo. Hankkeesta vastaa opetusministeriöön vuonna 2005 perustettu Kulttuurivientiyksikkö.

Näin suomalaista kulttuuria viedään – Kulttuurivientiraportti 2007 ja esitykset kehittämis-
toimenpiteiksi

Museoalan kulttuurivientistrategia

Voisit olla myös kiinnostunut näistä