7.9.2016

Suomen museoliitto Turun Kirjamessuilla 30.9.–2.10.2016

Kirjamessujen pääteemoina ovat tänä vuonna Saksa ja Satakunta.

Museoliiton osastoa A/4 isännöivät Forum Marinum ja Turun taidemuseo. Turun taidemuseo esittelee Helene Schjerfbeckiä ja muuta syksyn näyttelytarjontaansa.

Osaston arpajaispalkintoina on Forum Marinumin ja Turun taidemuseon vuosikortteja sekä Museokortti vuodeksi.

Saksan ollessa teemamaana messuilla käsitellään maahanmuutto-teemaa, sillä nimenomaan saksankielisen kirjallisuuden kenttä olisi hyvin erilainen ilman maahanmuuttoa. Fokuksessa ovat maahanmuuton vaikutukset vastaanottavien maiden omaan kirjallisuuteen sekä maahanmuuton haasteet ja mahdollisuudet.

Satakunta on Turun Kirjamessujen kotimaisena teemana. Otsikolla Sanojen Satakunta esitellään kirjallisuuden ja tarinoiden maakuntaa, jossa sanat elävät kouluissa, museoissa ja laitoksissa niin kaupungeissa kuin maaseudulla.

Lue lisää osoitteessa: www.kirjamessut.fi