26.5.2014

Tule mukaan järjestämään Mennään museoon -viikkoa!

Koululaisten ja opiskelijoiden Museoviikko järjestetään tänä vuonna 7.-10.10.2014. Tänä vuonna viikon erityisteemana on mediakasvatus. Teema liittyy Museoliiton koordinoimaan Linkki – museot mediakasvattajiksi -hankkeeseen. Museot voivat ottaa teeman huomioon viikon ohjelmassa, mutta osallistua voi hyvin myös toiminnalla, joka ei liity mediakasvatukseen.

Viime vuonna koululaisille ja opiskelijoille suunnattua ohjelmaa järjesti yli 50 museota eri paikkakunnilla. Koululaisille ja opiskelijoille oli tarjolla teemaopastuksia, työpajoja ja erilaisia pelejä sekä taidetta katsomalla, kokemalla ja tekemällä. Useisiin museoihin oli koululaisille ja opiskelijoille vapaa pääsy.

Ohjelmaa suunnitellessa kannattaa tutustua sivuun Vinkkejä Mennään museoon! -viikon viettoon. Vinkkilistassa on huomioitu museoiden rooli mediakasvattajina ja lasten ja nuorten medialukutaidon kehittäjinä.

Mennään museoon! -viikolle ilmoittaudutaan Museot.fi-sivuston näyttelykalenterin päivitystunnuksilla samalla tavalla kuin Museoviikolle. Valitse kohta ’uusi tapahtuma’, täytä tiedot ja laita rasti kohtaan ’Mennään museoon’. Jos olet unohtunut Näyttelykalenterin käyttäjätunnuksen tai salasanan, uudet tunnukset voi pyytää Eeva-Liisa Taivassalolta.

Museoiden ohjelmat päivittyvät Mennään museoon -portaaliin osoitteessa www.museoliitto.fi/mennaanmuseoon.

Tapahtuman julisteet voi tulostaa osoitteesta: http://museoliitto.fi/mennaan_museoon

Lisätietoja: projektisuunnittelija Eeva-Liisa Taivassalo, puh. 0444 300 703, eeva-liisa.taivassalo(a)museoliitto.fi