9.9.2014

Ylen Elävän arkiston sisältöjä voi nyt käyttää museoiden verkkosivuilla

Museot pääsevät hyödyntämään Ylen arkistosisältöjä omilla sivuillaan.

Ylen Elävän arkiston valtavaa video- ja äänikokoelmaa on nyt lupa käyttää embedaamalla eli upottamalla esimerkiksi museoiden verkkopalveluissa. Elävän arkiston videot ja äänisisällöt toimivat kaikilla mobiililaitteilla.

’Elävän arkiston filmien ja videoiden käyttäminen museoiden nettisivuilla on nyt siis mahdollista. Esimerkiksi Suomen historiaa käsitteleviä filmejä ja artikkeleita meillä on paljon’, vinkkaa ohjelmapäällikkö Reijo Perälä.

Yleisradion tavoitteena on, että arkistoihin tallennetusta yhteisestä perinnöstä pääsisivät nauttimaan mahdollisimman monet ja useita eri väyliä pitkin.

Näin liität Elävän arkiston sisältöä omille verkkosivuillesi:

1. Paina embeddaus-painiketta ’</>’ Elävän arkiston videon ollessa pysäytettynä.

2. Kopioi (ctrl+c) avautuvasta tekstilaatikosta HTML-koodi.

3. Liitä (ctrl+v) HTML-koodi omalle sivullesi

Tarkemmat ohjeet

Blogikirjoitus aiheesta

Esimerkkinä Museoliiton sivuille upotettu Elävän arkiston video Porkkalan luovutuksesta: