31.10.2016

Kutsu poliitikko museoon -viikon aineistot ladattavissa verkossa

Kutsu poliitikko museoon -viikon (31.10.–4.11.2016) aikana museot avaavat ovet kulissien taakse. Museot ovat kutsuneet itselleen tärkeitä poliitikkoja tutustumaan museon toimintaan mahdollisimman käytännönläheisesti.

Ensimmäistä kertaa järjestettävään teemaviikkoon osallistuu lähes 30 museota eri puolilla Suomea. Monissa museoissa vieraana on kansanedustaja tai esimerkiksi kaupunginhallituksen jäseniä. Tavoitteena on tehdä näkyväksi museoiden toimintaa erityisesti kulissien takana.

Museoliitto on tuottanut esitteen ja PowerPoint-diat, joita museot voivat käyttää kertoessaan suomalaisesta museokentästä. Aineistot ovat kaikkien museoiden käytettävissä ja niitä voi hyödyntää myös teemaviikon jälkeen esimerkiksi ensi kevään kuntavaalien yhteydessä.

Sähköiset aineistot ovat ladattavissa osoitteessa: http://museoliitto.fi/kutsu_poliitikko_museoon

Painettuja esitteitä voi tilata Museoliitosta jäsenmuseoiden käyttöön sähköpostitse osoitteesta: tuuli.rajavuori(a)museoliitto.fi

Sosiaalisessa mediassa toivomme museoiden käyttävän tunnistetta #kutsupoliitikkomuseoon.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Tuuli Rajavuori, tuuli.rajavuori(a)museoliitto.fi, p. 0444 300 704