Skip to content

Museoliitto

15.2.2016

Nenäpäivä-kampanja käynnistyy jälleen lokakuussa

Nenäpäivä on Nenäpäivä-säätiön vuosittain loka-marraskuussa järjestämä valtakunnallinen varainhankinta- ja tiedotuskampanja, joka pyrkii parantamaan kehitysmaiden lasten oloja viihteen voimalla.

Nenäpäivä-kampanja järjestetään tänä vuonna kymmenettä kertaa. Suomen museoliitto on mukana tänäkin vuonna ja haastaa Suomen museot mukaan kampanjaan juhlavuoden kunniaksi.

Viime vuonna museot ympäri Suomen lähtivät kiitettävästi mukaan kampanjaan. Erilaisia tapahtumia järjestettiin muun muassa Turun taidemuseossa, Vantaan kaupunginmuseossa ja Oulun museo- ja tiedekeskus Luupissa. Myös Museoliitto osallistui järjestämällä oman Nenäaamiaistilaisuuden ja lahjoittamalla 2 euroa päivän keräykseen jokaisesta päivän aikana verkossa myydystä Museokortista.

Museot voivat suunnitella tapahtumia jo nyt. Viimevuotisissa tapahtumissa nenäteemaa oli sovellettu museoiden omaan toimintaan tai parhaillaan esillä oleviin näyttelyihin. Esimerkkejä viime vuoden tapahtumista löytyy täältä.

Kampanja-aika: 20.10.-20.11.2016
Nenäpäivä-show: 11.11.2016

Lisätietoja: nenäpäivä.fi

Voisit olla myös kiinnostunut näistä