Skip to content

Museoliitto

19.6.2013

Opas museopalveluiden asiakaslähtöiseen tuotteistamiseen

Osana Avara museo -hanketta tuotettiin Opas museopalveluiden asiakaslähtöiseen tuotteistamiseen. Julkaisun tarkoitus on tukea museoissa työskenteleviä asiantuntijoita oman työnsä kehittämisessä.

Opas keskittyy siihen, miten museoiden palveluita voitaisiin entistä enemmän kehittää yhdessä sekä museotyöntekijöiden kesken että yhteistyössä asiakkaiden ja kansalaisten kanssa. Oppaassa perustellaan miksi museopalveluja kannattaa tuotteistaa, käydään konkreettisesti läpi tuotteistammista vaiheittaisena prosessina, kuvataan hyviä toimintakäytäntöjä, työkaluja ja malleja sekä tuodaan esille Avata museo -hankkeessa toteutettuja esimerkkejä tuotteistamisesta.

Opas on ladattavissa täältä: http://www.museoliitto.fi/index.php?k=11191.

Museopalveluiden tuotteistamista pohdittiin 5.6. Avara museo -hankkeen järjestämässä Museopalveluiden tuotteistamistyöpajassa. Koulutuspäivän ohjelma ja esitykset löytyvät täältä: http://www.museoliitto.fi/index.php?k=11190.

Lisätietoja:

Projektikoordinaattori Pauliina Kinanen
pauliina.kinanen(a)museoliitto.fi
p. 040 354 2205

Voisit olla myös kiinnostunut näistä