14.7.2015

Seinätön museo -mobiiliopastepalvelu on esillä SuomiAreenan Kansalaistorilla

Suomen museoliitto rakentaa Seinätön museo -mobiiliopastepalvelua, joka tarjoaa museoille helpon, tyylikkään ja käytännöllisen tavan toteuttaa älypuhelimilla käytettävää sisältöä.

Kuvien ja tekstien lisäksi Seinätön museo -opasteissa voi hyödyntää esimerkiksi selostajaääntä, pelillisiä ominaisuuksia, ääneen ajastettuja kuvavaihdoksia, gps-paikannusta, videoita, sisä- ja ulkokarttoja ja muita kehittyneitä mahdollisuuksia. Opasteet toimivat kaikilla älypuhelimilla ja tableteilla ilman erillisten sovellusten lataamista.
Seinätön museo opasteiden avulla voi esitellä esimerkiksi lähipuistojen patsaita, alueen kauneimpia kulttuurimaisemia tai vaikkapa neuvoa museon lähellä sijaitseviin matkailupalveluihin. Mobiiliopasteiden ansiosta museotila laajentuu fyysisten rajoitteidensa ulkopuolelle, mutta Seinätön museo -opasteet voivat yhtä hyvin esitellä myös museon sisätiloissa olevia teoksia tai näyttelyjä.
Seinätön museo on mukana Porin SuomiAreenan Kansalaistorilla torstaina 16.7. Opetus- ja kulttuuriministeriön -teltalla klo 10.30-11.00 ja perjantaina 17.7. klo 13.15-14.00 Veikkauksen teltalla.
Tutustu Seinätön museo -mobiiliopasteen avulla jazzmuistoihin: http://tarinasoitin.fi/jazz
Seinätön museo 2.0 on Suomen museoliiton ja Momeo Oy:n
yhteistyössä kehittämä mobiilipalvelu.
Seinätön museo -esite luettavissa täällä.
Lisätietoja: Kimmo Levä, 040 5227 089