16.2.2023

Vaalikampanja käynnistyy somessa – näytetään yhdessä museoiden merkitys

Museoliiton vaalikampanja kannustaa museoita kertomaan työnsä merkityksen. Osoitetaan yhdessä, miksi museoiden julkinen tuki on tärkeää.

Vaalikevään 2023 kampanja muistuttaa kulttuuriperinnön arvosta. Julkiselle tuella museot turvaavat yhteisen perintömme myös tuleville sukupolville.

Kampanjoimme etupäässä Instagramissa mutta osallistua voi toki myös Twotterissä, Linkedinissä ja Facebookissa. Osallistuminen on helppoa:

1. Valitse näyttelystä tai kokoelmista erityisen suosittu / merkittävä / hauska / jännittävä esine. Se voi liittyä historian käännekohtaan, kuvata oivallisesti arkea tai puhutella juuri tässä ajassa.

2. Lyhyt kuvaus, 1–2 tekstikappaletta: Mikä siitä tekee erityisen?

3. Loppuun yhteinen kampanjaviesti:

Julkinen tuki varmistaa, että myös tulevat sukupolvet saavat tuntea historiaa. Turvataan valtionosuuksien kehitys 2023–2027. #eduskuntavaalit #museot #menestyvätmuseot @museoliitto

4. Muista tägätä @museoliitto, jotta voimme jakaa sisältöä IG:n tarinoissa ja julkaisuissa.

Haastamme kaikki museot mukaan kampanjaan. Hyvää vaalikevättä!

Lisätietoja:

konsernin viestintäpäällikkö Miisa Pulkkinen