18.3.2021

Maksuttomat Museokortit museoiden työntekijöille

Museoliiton hallitus on päättänyt, että kaikille Suomen museoliiton jäsenmuseoiden ja Museokortti-kohteiden työntekijöille annetaan maksuttomat Museokortit kiitoksena Museokortti-järjestelmän eteen tehdystä hyvästä työstä.

llmaisen Museokortin saavat kaikki työsuhteessa tai vakiintuneen kaltaisessa työsuhteessa olevat museon työntekijät. Myös esimerkiksi kausityöntekijät ja vakiintuneesti mutta freelancer-tyyppisellä sopimuksella museossa työskentelevät oppaat ja näyttelyvalvojat ovat oikeutettuja etuun.

Museokortit postitetaan museoille tämän kevään aikana. Tulemme lähettämään Museokortit jokaiselle kohteelle vain kerran, joten henkilömäärän ilmoittamisessa tulee huomioida myös mahdolliset myöhäisemmät tiedossa olevat rekrytoinnit ja loppuvuodesta vanhempainvapaalta tms. palaavat. Museokorttiin ovat oikeutettuja kaikki tämän vuoden 2021 aikana museon palveluksessa työskentelevät.

Museon tulee ilmoittaa 9.4.2021 mennessä henkilökuntansa ja tarvittavien Museokorttien määrä. Määrän voi ilmoittaa ainoastaan Lyyti-lomakkeen kautta.

Pääsihteeri Kimmo Levä
kimmo.leva@museoliitto.fi