4.4.2018

Uudistunut Museo-lehti valloittaa

Uudistuneita ja uusia näyttelyitä avautuu museoissa kuukausittain ympäri Suomen. Museokävijät ovat entistä kiinnostuneempia myös museoiden tapahtumista, luennoista ja esitelmistä. Näistä kertoo Museo-lehti.

Museo-lehti on museoiden oma aikakauslehti, jossa kerrotaan museoasioista ja näyttelyistä pintaa syvemmältä. Jokaisessa lehdessä on lukuisia museoita esillä erityisesti lehden pääteemaan liittyen. Museo-lehti tarjoaa luettavaa kaikille museoiden palveluista kiinnostuneille, niin museoammattilaisille kuin -asiakkaillekin.

Tarjoamme teille Museo-lehden näyttelyliitteen ilmoituspaikkoja varmistamaan näkyvyytenne museoalan ainoassa valtakunnallisessa printtimediassa.

Museo-lehden ilmoitustilan varaat nyt kätevästi netissä

Olemme uudistaneet Museo-lehden ilmoitusmyynnin. Nyt sinun on entistä helpompi varata ilmoitustilaa Museo-lehden näyttelyliitteestä suoraan netistä. Voit varata keralla ilmoitustilaa kaikista Museo-lehden numeroiden näyttelyliitteistä eikä sinun tarvitse muistaa deadlineja. Me teemme sen puolestasi. Saat myös vahvistuksen varauksestasi sähköpostiisi heti varauksen tehtyäsi.

Vuoden 2018 aikana vielä kolme kertaa mahdollisuus näkyvyyteen Museo-lehdessä

Tavoitat Museo-lehden kautta olemassa olevat ja uudet museoasiakkaat tänä vuonna touko-, syys- ja marraskuussa ilmestyvissä lehdissä. Saat sitä suuremman alennuksen ilmoitushinnoista, mitä useammasta lehdestä varaat ilmoituksen. Voit valita sopivimman ilmoituskoon joka lehdestä.

Toistoalennukset:

– Kun ilmoitat vuoden 2018 kolmessa Museo-lehden numeroiden näyttelyliitteessä, alennuksesi on 20 % ilmoitushinnoista
– Kun ilmoitat kahdessa Museo-lehden numeroiden näyttelyliitteessä, alennuksesi on 15 % ilmoitushinnoista

Museo-lehden loppuvuoden ilmestymisaikataulu ja teemat:

Museo 2/2018 ilmestyy 18.5. Teema: Kulttuuriperintövuosi, kesän näyttelyt ja tapahtumat
Museo 3/2018 ilmestyy 14.9. Teema: Musiikki, syksyn näyttelyt ja tapahtumat
Museo 4/2018 ilmestyy 30.11. Teema: Nuoret, talven näyttelyt ja tapahtumat

Miksi ilmoitus Museo-lehden Näyttelyliitteeseen?

Aikakausmedian julkaiseman Kansallisen mediatutkimuksen (KMT) mukaan suomalaisista yli 12-vuotiaista 4,3 miljoonaa lukee aikakauslehtiä. Aikakauslehdet ovat suomalaisten mielestä hyödyllisiä rentoutumisen ja inspiraation lähteitä.

– 53 % saa parhaiten tietoa omasta harrastuksesta tai kiinnostuksen kohteesta alan erikoislehdestä
– Printtimainonnasta pidetään kaiken kaikkiaan enemmän kuin mainonnasta digitaalisissa kanavissa

Suomen museoliiton ja Suomen Kulttuurirahaston Taloustutkimukselta tilaamassa selvityksessä käy ilmi, että ihmiset ovat yleisesti hyvin tyytyväisiä museoihin.

Tärkein syy siihen, ettei tule käytyä museoissa, on herätteen puuttuminen. Ihmisille ei tule mieleen poiketa museoissa. Ihmisten tietämättömyys museoiden tarjonnasta on myös keskeinen syy siihen, ettei museoissa käydä useammin.

Ilmoituksenne Museo-lehdessä saavuttaa museoiden kanta-asiakkaat ja se toimii myös uusien asiakkaiden kiinnostuksen herättäjänä nettisivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

Museo-lehden jakelu

Museo-lehti jaetaan Suomen museoliiton jäsenmuseoille sekä niiden henkilökunnalle vapaakappaleina. Museo-lehden tilaajina ja lukijoita ovat laaja joukko museoiden asiakkaita. Muita tilaajia ovat kirjastot, oppilaitokset ja muut yhteisöt. Museo-lehti on jo irtonumeromyynnissä useissa museoissa ja tarjoamme jatkossakin Museo-lehteä myyntiin museoihin.

Varmista näkymisesi Museo-lehden Näyttelyliitteessä ja varaa ilmoitustilaa kaikista loppuvuoden numeroista tai haluamistasi numeroihin museoalan ainoassa valtakunnallisessa printtimediassa.

Museo-lehden sähköinen varauslomake löytyy sivuiltamme osoitteesta: museoliitto.fi/museo-lehti/ilmoitusmyynti. Samalta sivulta löytyvät myös Museo-lehden mediakortit.

Kysy lisää Museo-lehden ilmoitusmyynnistä: yhteistyökoordinaattori Helena Piipponen,
puh 044 4300 701, helena.piipponen@museoliitto.fi.

Yhteistyöterveisin

Helena Piipponen